čtvrtek 14. června 2012

Třetí schůzka – další informace (3. DÍL)

Třetí schůzka konaná opět v budově nejvyššího kontrolního úřadu byla zatím poslední. Byl to hlavní zlom, kdy jsem konečně zjistil, v čem by práce u Partners spočívala. Na této schůzce jsem spolu s garantem a s mým kamarádem rozebíral, kam bych chtěl směřovat a jakým způsobem toho dosáhnout. Zde jsem uvedl, že bych si chtěl postupem času vybudovat pasivní příjem, abych se mohl stát finančně nezávislým. To vše pokud možno etickým a společnosti přínosným způsobem.

Dále jsem si měl představit, co bych chtěl mít v krátkodobém a dlouhodobém horizontu (třeba 6 měsíců a 10 let) a kolik by mě to stálo. Tím se myslelo třeba, kde bych chtěl bydlet, co vše bych chtěl vlastnit a podobně. Mě vyšlo, že v krátkodobém horizontu bych potřeboval okolo 20 000 Kč měsíčně a v dlouhodobém 50 000 Kč měsíčně. Na to jsme navázali s možnou kariérou u Partners, kde jsou v zásadě 2 možnosti a to buď se věnovat konzultantské, nebo manažerské činnosti. Konzultantská činnost spočívá především v analýzách situace a potřeb klienta s následným finančním poradenstvím, kdežto manažerská činnost spočívá zejména v získávání, školení a výchově dalších finančních poradců či manažerů. Rozdíly těchto dvou činností jsou kromě náplně práce ještě ve velikosti příjmů a jejich časovém vývoji, což ilustruje graf níže.


Z grafu je zřejmé, že pokud se vydáme na dráhu manažera, tak z počátku budeme mít nižší příjmy. To se však změní zhruba po prvním roce, kdy by příjmy manažera měli dosáhnout příjmů konzultanta a dále se zvyšovat nad příjmy konzultanta zhruba exponenciálně. Přibližně exponenciální nárůst příjmů je dán tím, že manažer by měl mít pod sebou čím dál více dalších manažerů a konzultantů, ze kterých má provize z jejich provizí, čím si i buduje pasivní příjem. Dráhy konzultanta i manažera je možné zkombinovat způsobem, že se začne kariéra na pozici konzultanta a zároveň probíhá příprava na dráhu manažera prostřednictvím různých školení a jiných důležitých aktivit.

To vše bylo pěkné, ale pak jsme přešli k zadání domácího úkolu, který jsem měl do příště vypracovat a ze kterého už jasně vyplynulo, o co by v práci pro Partners šlo. Domácí úkol zněl vypracovat mentální mapu, kde bych měl výčet všech lidí, které znám. Mentální mapa je pomůcka, kdy se v podstatě tvoří jakýsi graf, který by v mém případě vypadal jako seznam míst a lidí co odtamtud znám pospojovaných navzájem čarami znázorňujícími souvislosti. V tomto případě mentální mapa slouží jako nástroj umožňující vzpomenout si, koho všechno znám a mohl by být mým potenciálním klientem. Dále jsem si měl třeba v Excelu vytvořit seznam lidí vytvořený z mentální mapy a doplnit k nim pokud možno kontakty a jejich potenciální přínos pro mě jakožto pro finančního poradce. V tu chvíli jsem pocítil trochu zklamání, neboť jsem doufal, že práce bude spočívat v poskytování finančního poradenství bez nutnosti kontaktovat všechny možné známé. Doufal jsem v to, že společnost Partners má bázi klientů, kterým podle potřeby a specializace přiděluje finanční poradce, což možná v omezené míře i dělá, ale v první řadě jde o získávání kontaktů a nabízení finančního poradenství a to rozhodně není to, co bych chtěl dělat.

6 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
  2. Dobrý den,
    chtěl bych zareagovat na důvod vaší změny postoje.
    Zamyslete se nad jednoduchou otázkou: kde by poradenská firma vzala legální cestou databázi kontaktů. Neexistuje žádná veřejně dostupná databáze kontaktů, ze které by mohly čerpat. A co se týká jejich současných klientů: nevím jak je to u Partners ale i vy jste se zmínil o tzv servisu. Čily každý současný klient má svého poradce(pokud jeho poradce už neskončil). Z této úvahy jasně vyplývá, že musíte začít někde jinde. Ale nikdo neřekl že nestačí kontaktovat jen jednoho známého a třeba od něj se už dostanete k dostatku neznámých lidí. Je to dost o štěstí.
    Pozor! Tímto nechci vaše rozhodnutí zvrátit. To ani není v mém vlastním zájmu ;-). Pouze jsem chtěl upozornit na naivitu takového názoru a logiku důvodu proč to tak není.

    OdpovědětSmazat
  3. Dobrý den,

    Doufal jsem v to, že společnost má tak dobré jméno, že se klienti ozývají sami a je jim následně přidělen některý z finančních poradců. Takhle to ale vypadá, že nabírají pokud možno co nejvíce spolupracovníků (záměrně neuvádím zaměstnanců, protože u Pratners se jedná o práci na ŽL), aby přinesli do společnosti další kontakty.

    OdpovědětSmazat
  4. bohužel krutá realita MLM společností

    OdpovědětSmazat
  5. Jj. Tohle je problém skoro všech lidí, kteří hledají to jisté zaměstnání. Že někam přijdou do firmy a již jim klienty někdo zajistí. Takhle to ovšem v podnikání nefunguje. Klienty je třeba najít, kontakty získat.

    OdpovědětSmazat
  6. a v MLM jde samozřejmě taky o to přinést ty kontakty tomu nademnou :D

    OdpovědětSmazat

Děkuji za komentář! Každého názoru si vážím.