čtvrtek 22. března 2012

Druhá schůzka – první informační seminář (2. DÍL)

Seminář se stejně jako pohovor konal opět v budově nejvyššího kontrolního úřadu. Již na začátku jsem byl informován, že tento seminář pro mě bude spíše takové opakování toho, co už jsem zřejmě někdy slyšel (nejspíš úsudek z našeho prvního setkání u Partners) a bylo mi doporučeno, ať si zkusím všímat lidí okolo, jak mluví, jak se vyjadřují, jak na mě působí a jestli bych s nimi třeba chtěl spolupracovat v týmu, dále že si mám všímat přednášejícího, jak dobře se vyjadřuje, jak gestikuluje apod. Měl jsem to brát jako jakési cvičení.

Nejprve šlo o takovou obecnější prezentaci o finanční gramotnosti, ukazoval se např. obrázek známý z knih Kiyosakiho, který je obvykle nazýván cash flow kvadrant (něco o tom lze nalézt třeba ZDE). V něm jsou vyobrazeny 4 pozice dělené podle toho, za co člověk dostává peníze (zaměstnanec, OSVČ, majitel firmy, investor), dále byly rozebírány výhody a nevýhody těchto jednotlivých pozic a bylo řečeno, že v případě spolupráce s Partners budeme začínat jako OSVČ.

Součástí semináře bylo krátké cvičení, kde jsme si měli představit: Jak by měl vypadat náš ideální den. Na to jsme měli pár minut a mohli jsme si to poznamenat. Kdo chtěl, mohl se podělit o to, co si napsal, ale nikdo takový se nenašel.

Dále bylo rozebíráno téma: Proč chodit do práce? Kdo chtěl tak mohl přispívat do diskuze. Cílem bylo dostat se k tomu, že jedním z důvodů jsou naše sny, za což se mohl dosadit náš vysněný ideální den. V celku pěkně a chytře promyšlené…

Partners je totiž MLM (multi level marketing), což ve zkratce znamená pyramidovou strukturu firmy, kde si každý může budovat své týmy a mít podíl na jejich provizích. Tím se člověk teoreticky může dopracovat k finanční nezávislosti (stav, kdy má dostatečný příjem, aniž by musel pracovat), pomocí pasivních příjmů, které už nezávisejí na jeho práci. Díky tomu si pak přeci může z každého dne udělat svůj vysněný ideální den :) (kdy nemusí do práce a může dělat, co chce).

Někdy v průběhu semináře nám bylo sděleno, jaké budou naše náklady spojené s celým měsíčním školícím cyklem. Bylo připomenuto, že bude víkendový seminář za 1 400 Kč a dále nás upozornili na zálohu 500 Kč za učební materiály, které se ovšem mohou vrátit a vrácena by byla i záloha.

Kromě již zmíněného bylo probíráno, na co jsou používány peníze (daně, spotřeba, plnění přání). Dále finanční trh v ČR a příležitosti na něm (peníze v bankách, spoření, fondy, pojištění, hypotéky, nové produkty, reformy apod.). Také bylo konečně řečeno i něco k práci u Partners, ve zkratce že se nejprve zjišťuje jak na tom člověk je (finančně a se svým portfoliem finančních produktů) a pak se hledá efektivní řešení u 58 společností, se kterými Partners spolupracuje. Bohužel jsem mezi těmito společnostmi nenašel FIO banku (kterou považuji za nejlepší z těch, co znám). Zeptal jsem se proč, ale to bohužel přednášející nevěděl. Řekl však, že určitě existují nějaké objektivní důvody, proč s ní nespolupracují.

Také nám byl sdělen plán společnosti Partners, mít pobočku v každém městě nad 10 000 obyvatel, k tomuto tématu byla diskuze, kde jsme se dozvěděli, že každý se může dopracovat k tomu, aby si otevřel pobočku, která by byla jeho. Sám by si platil nájem, vybíral si své spolupracovníky apod. Na můj dotaz, zda se to může považovat za franšízové podnikání, řekl přednášející něco jako, že on to vidí jako vrchol franšízové podnikání.

Dále byly probrány základní pilíře společnosti Partners (odborné znalosti, pořádek ve společnosti) a byl nastíněn systém práce (analýza, poradenství, servis). Také bylo nastíněno, jak vypadá kariéra u Partners, kde jsme byli mimo jiné informováni o finanční spoluúčasti na pronájmu prostor a o tom, že aby naše práce měla smysl, tak je tomu potřeba věnovat minimálně 20h týdně, neboť chtějí profesionály a ne někoho, kdo se tomu věnuje jen tak mimochodem.

Ke konci semináře následovalo takové cvičení určené k rozvoji osobnosti, konkrétně to bylo o rozšiřování komfortních zón. Jednalo se o takový malý hlavolam, jehož řešení mělo vyvolat určité zamyšlení. Jaký hlavolam to byl, prozrazovat nebudu, abych nekazil zábavu těm, co půjdou na seminář :).

To je zhruba vše, na co si k semináři z hlavy a z poznámek k němu vzpomenu. Určitě to ale není vše, co tam bylo, bylo tam toho mnohem více. Celý seminář trval téměř 6 hodin, přičemž se dělaly pauzy a bylo k dispozici zdarma občerstvení (pití, něco sladkého a ovoce). Též je možné, že jsem při popisu nedodržel následnost jednotlivých částí, jak seminář postupoval. Kdo chce, může doplnit, případně upřesnit v komentářích k článku.

Na závěr bych zhodnotil celý seminář jako dobře promyšlený a organizovaný, přednášející byl dobrý i při kladení ne úplně chtěných otázek a též si cením pohostinnosti. Jediné, co by se dalo vytknout, by mohlo být, že nebylo až tak moc do detailu probráno, v čem přesně spočívá práce u Partners a celý seminář mohl být o něco kratší. Jinak seminář chválím a určitě stojí za navštívení, jen je potřeba si udělat dost času…

8 komentářů:

  1. Zdravim,

    take se ted uchazim o pozici fin.poradce u Partners. V nedeli by me melo cekat podobne skoleni, ktere tu popisujete.
    Moje skoleni bude probihat v budove Prague Marina Office, Jankovcova 1596/14, coz je asi jina pobocka nez NKU, a bylo mi sdeleno, ze vikendovy seminar budu mit bezplatne, protoze se bude konat prave v techto prostorach (neni nutne platit hotel apod.). O spoluucasti na pronajmu se nikdo nezminoval. V jake vysi se to pohybuje?
    Pristupuji k tomu se zdravou neduverou. Clovek slysel/cetl o fin.poradcich a jejich firmach ruzne veci, tak jsem obezretny. Kazdopadne budu rad, kdyz me mile prekvapi a vse spatne co se o nich rika/pise se ukaze jako nepravdive.
    Co me osobne zajima nejvice je, zda se ta prace da delat seriozne (tj. skutecne ku prospechu klienta) a zaroven na tom vydelat. To asi ukaze az cas a praxe.

    Mel bych na vas dotaz, abych se dostal do obrazu.. jaka byla vase startovni pozice? O financnitvi jste jiz mel nejake povedomi/vzdelani? Ja jsem totiz financnictvim prakticky "nepoliben", tak jen jestli to skoleni budu vnimat podobne.

    Diky za zajimavy blog a minimalne pro me bude prinosne, kdyz v nem budete pokracovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím,

      tak je možné, že ten víkendový seminář (kde a jak se koná) závisí na tom, pod kým člověk je. Také možná záleží na tom, který ze seminářů to je, jestli nemáte na mysli některý z prvních seminářů, které nejsou vícedenní. Já jsem na ten první seminář byl v budově NKÚ, ten byl též o víkendu a nic se nehradilo, ale to byl jen jeden z těch jednodenních. Určitě se více dozvíte na tom prvním semináři, jestli tam půjdete…

      Jinak vaše školení, jak píšete, bude probíhat na místě: Jankovcova 1596/14. To je místo, kde se nachází budova nejvyššího kontrolního úřadu, takže pravděpodobně to bude budova NKÚ.

      Co se finanční spoluúčasti na pronájmu prostor týče, tak to se pohybuje, pokud si vzpomínám, od 2 000 Kč, ale jak bude v dalších dílech, tak není prý povinné si prostory pronajímat. Další detaily k tomu zatím nevím, ale budu se asi v dohledné době bavit s kamarádem, co začíná u Partners, tak se zkusím poptat.

      Co se mé startovní pozice týče, tak jsem již měl určitý hrubý přehled, zajímám se již nějakou dobu o investování a zhodnocování financí. Kdysi jsem také četl např. knihu: Chudý táta bohatý táta, kde je celkem dost z toho, co zaznělo na mém prvním semináři.

      V blogu pokračovat chci, ale nic neslibuji, uvidím podle času.

      Děkuji za Váš příspěvek

      Vymazat
    2. Reaguji na Vaši poznámku jaká ta práce bude - TAKOVÁ JAK JI POJMETE VY!!! Já pracuji pro OVB (konkurence Partners - mj. člověk, co zakládal Partners odešel z OVB a založil si svou společnost) a ta práce bývá kritizována, ale já ji mám, mám ji ráda a snažím se lidem opravdu pomáhat... Z čeho jste placení? z provizí od bank za u zavřené smlouvy. Ale nevím jak Partners, ale my v OVB to máme tak, že když za náma přijde klient, že chce půjčit 1mil na dům, tak máme všude stejnou provizi, tak je mi jedno, kde s nimi tu hypotéku udělám - jestli u té,nebo jiné banky... čímž je zajištěna i naše objektivnost...

      Na práci je nevýhoda (a to říkám popravdě) že s tím strávíte hafo času - dá se u nás bez problémů vydělat 40-50t za měsíc, ale s tím, že nad tím budete trávit i 14h denně včetně víkendů!!! Ale zase peníze z toho jsou. Dělám to rok, mám rodinu a řekla jsem, že této práci svou rodinu neobjetuji. Sice se j im to v práci nezdá, ale jelikož jsem zatím na RD, tak mi stačí to mít jako přivýdělek, kdy mi to pravidelně dává mezi 4-12t měsíčně a rozhodně se nepřetrhnu - mám čas jen odpoledne (protože krom dvou dětí si u toho dodělávám na denním studiu i Ing. vejšku). Původně jsem to chtěla dělat na plný úvazek, ale zatím to vypadá, že se v září vrátím do práce (svým způsobem i strategie - je to obrovský kolektiv u nás) a pak bych zůstala na ŽL...

      Vymazat
    3. Co se provizí u Partners týče, tak tam je to naprosto stejné, jsou srovnané na stejnou úroveň v rámci daného produktu nabízeného více bankami, takže tam též nehrozí doporučování něčeho jen kvůli vyšším provizím.

      Co se výdělků týče, tak u Partners je to údajně obdobné, také prý není problém mít 50 000 Kč měsíčně.

      Jinak, zeptal bych se, jak je to u OVB se získáváním kontaktů na klienty?

      Vymazat
    4. U OVB začínáte na svých kontaktech - čili přátelích apod. Je to jako u Partners. Ale když se do toho vložíte, tak zjistíte, že to není tak hrozné... - nejdřív jsem se toho bála, ale pak zjistíte, že mluvíte i s cizím a mezi řečí mu řeknete co děláte, dáte vizitku a bud to jsou lidé, se kterými se rovnou domluvíte na schůzce (vidíte zájem typu "to by se mi hodilo, kdybyste mi poradil..." a nebo vám zavolají časem) a nebo volají po čase sami... navíc když s nimy pak už jednáte jako se svými klienty, tak zjistíte, že se dá taky optat "a co přátelé, rodina - nepotřebují to taky zkontrolovat" - nebo sami klienti říkají věci typu " syn bude kupovat byt..." a to se s nimi rovnou domluvíte na další schůzce i se synem (většinou jakmile si vás domů pustí jako poradce, tak už dají i kontakt na toho syna bez problémů) a pak zjistíte, že to tak těžké není jak se nejprve zdá.

      Jen říkám rovnou - nečekejte hned první měsíc 50 000,-. Počítejte, že první tři měsíce když bude něco, dobré, když nic nic se neděje. Ale tak po půl roce najednou zjistíte, že peníze chodí pravidelně... a časem i navyšuje částka, která chodí :D

      Vymazat
    5. Zajímavé, já bych to i docela chtěl dělat, ale tím stylem, že by to nebyl můj hlavní zdroj příjmu a nechtěl bych být závislý pouze na tom. Také bych chtěl nabízet poradenství pouze lidem, kterým chci a abych nebyl nucen ke kontaktování co nejvíce lidí… Jde to i takto?

      Je jistě pochopitelné, že v zájmu finančně-poradenské společnosti je mít co nejvyšší obrat, tedy aby finanční poradci uzavírali co nejvíce smluv. To by ale rozhodně nebyl můj případ…

      Otázka pro všechny finanční poradce: Jak to vidíte? Je možné to dělat, jak bych chtěl já?

      Vymazat
  2. Ahoj Zagy, mám obdobný postoj jako ty. Mohl bych se zeptat jestli jsi obdržel víc informací či jaké jsou teď tvé vlastní zkušenosti s touto prací. Já jsem zatím absolvoval druhé školení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, byl jsem pouze na prvním informačním semináři a pak hned druhý den jsem tam šel na schůzku, kde jsem se dozvěděl další věci. O tom bude 3 díl. Jinak jsem na více seminářích zatím nebyl.

      Vymazat

Děkuji za komentář! Každého názoru si vážím.